Pracownia Literatury oraz Kultury Dziecięcej i Młodzieżowej w Instytucie Filologii Angielskiej oraz Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego zapraszają na wykład prof. Macareny Garcíi-González (University of Glasgow) pt. Children Becoming Writers: Intergenerational Assemblages for Children’s Literature.
Wykład (w języku angielskim) odbędzie się 24 listopada 2022 r. o godz. 12.00 w Instytucie Filologii Angielskiej (sala 208) oraz za pośrednictwem platformy MS Teams. Wszystkich zainteresowanych udziałem w wykładzie prosimy o kontakt z dr hab. Justyną Deszcz-Tryhubczak, prof. UWr, pod adresem justyna.deszcz-tryhubczak@uwr.edu.pl.
Prof. García-González będzie gościć na UWr w ramach programu „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza” (IDUB).

Macarena García-González obecnie odbywa staż podoktorski w ramach programu im. Marii Skłodowskiej-Curie na Uniwersytecie Glasgow. Naukowczyni bada zmieniające się związki między literaturą, materiałami kulturowymi i dziećmi, korzystając z metodologii interdyscyplinarnych i metodyki współpracy. Posiada doktorat z antropologii społecznej i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Zuryskim, a także tytuł magistra kulturoznawstwa na Maastricht University. Napisała dwie monografie: „Origin Narratives. The Stories We Tell Children about Immigration” and „International Adoption (Routledge, 2017) i Enseñando a sentir. Repertorios éticos en la ficción infantil” (Metales Pesados, 2021) oraz kilka artykułów i rozdziałów książek o literaturze dziecięcej, promocji czytania, kulturze i edukacji. Była profesorem wizytującym w Instytucie Kulturoznawstwa w Graz, Collegium Helveticum w Szwajcarii, Uniwersytecie Pompeu Fabry w Barcelonie i Internationale Jugendbibliothek w Monachium. Kierowała projektem badawczym „Emotional and Literary Repertoires for Childhood” w latach 2018-2022, mającym na celu zbadanie pod kątem nowomaterialistycznym afektywności w kontaktach dzieci z tekstami, oraz linią badawczą „BioSocioCultural Inclusion. Challenging Homogeneity in Educational Spaces at the Center for Educational Justice of the Catholic University of Chile”. Była organizatorką Congress Aesthetic and Pedagogic Entanglements Międzynarodowej Społeczności Badaczy Literatury Dziecięcej (IRSCL), a od 2019 roku jest członkiem zarządu IRSCL.
Tekst wydarzenia przetłumaczony przez Natalię Noworól (studentkę anglistyki na Uniwersytecie Wrocławskim) w ramach praktyk tłumaczeniowych.