
Uniwersytet Wrocławski medialną Top Marką
W rankingu medialnym Top Marka 2022 Uniwersytet Wrocławski awansował na 4. miejsce wśród uczelni wyższych. Wyprzedziły nas tylko UW, UJ i SGH. To dowód, że UWr cieszy się prestiżem, a dokonania naszych pracowników i studentów są widoczne i doceniane.
Ranking Top Marka, organizowany od piętnastu lat przez magazyn „Press” i agencję „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Jest to największe na polskim rynku badanie, obejmujące 500 najsilniejszych medialnie brandów w 50 branżach. Analizowane są w nim zarówno materiały z mediów tradycyjnych, jak i z Internetu i mediów społecznościowych, opublikowane od 1 lipca 2021 r. do 30 czerwca 2022 r., nie uwzględnia się natomiast materiałów promocyjnych i reklamowych. W tym roku badanie objęło łącznie ponad 70 mln wzmianek.
Liczba medialnych doniesień nie jest jednak jedynym ani nawet najważniejszym kryterium branym pod uwagę przez analityków rankingu. O sile medialnej decyduje wskaźnik Impact, oparty o dane o zasięgu i zachowaniach odbiorców, co pozwala określić realną skalę oddziaływania informacji. Premiowana jest obecność w mediach o dużym zasięgu. Ważnym aspektem badania jest tzw. wskaźnik sentymentu, czyli wydźwięk – pozytywny lub negatywny – publikowanych informacji.
Uniwersytet Wrocławski swoje miejsce w pierwszej piątce zawdzięcza więc nie tylko liczbie wzmianek medialnych. Znalezienie się w tym zestawieniu, zaraz za tak renomowanymi uczelniami, jak Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński i Szkoła Główna Handlowa, a przed Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu, świadczy o tym, że jesteśmy postrzegani przez media i otoczenie społeczne jako licząca się uczelnia. Jest to osiągnięcie wszystkich członków naszej wspólnoty akademickiej, a szczególnie tych licznych studentów i badaczy, którzy dzielą się swoją naukową pasją ze światem. To nasz wspólny sukces, który został zauważony także przez czasopisma „branżowe”. Artykuły o rankingu ukazały się z magazynie „Perspektywy” i w „Forum Akademickim”.