Logo Uczelnia Badawcza
Logo Arqus
Logo Unii Europejskiej
ABO

Akademicki Budżet Otwarty 2023

Uruchamiamy Akademicki Budżet Otwarty 2023!  Zainicjuj. Zdecyduj. Zagłosuj. Zrealizuj. 


Pierwsza pilotażowa edycja ABO ’22 pokazała, że nasza społeczność jest bardzo kreatywna i ma wiele pomysłów, które chciałaby wprowadzić w życie. Dzięki wygranej w głosowaniu zostało zrealizowanych 15 wspaniałych projektów. Wierzymy, że kolejne inicjatywy będą równie ciekawe, jak poprzednie! W tej edycji budżet całego ABO również wynosi 150 000 zł. 


Na Uniwersytecie Wrocławskim chcemy, by członkowie naszej wspólnoty partycypowali w kształtowaniu budżetu uczelni. Miasta mają swoje budżety obywatelskie – Uniwersytet ma swój budżet otwarty. Akademicki Budżet Otwarty to akcja, w której przekażemy 150 tysięcy na 15 projektów zgłoszonych przez studentów, doktorantów i pracowników UWr. Startujemy 6 marca, wiosną poznamy wyniki głosowania, do końca listopada będziemy realizować wygrane projekty, aby potem móc się wspólnie z nich cieszyć.  
O tym, jak zostanie wydana kwota 150 tysięcy złotych z rezerwy Rektora, zadecydują wspólnie studenci, doktoranci i pracownicy Uniwersytetu. Liderzy wraz z zespołami będą zgłaszać propozycje działań do kwoty 10 000 zł. Inspirujemy się doświadczeniami wrocławskimi, nawiązujemy do WBO i mikrograntów. 

Jak zgłosić projekt? 
Zbierz zespół składający się z minimum 4 osób (3 osoby + lider), a maksymalnie z 6 osób (5 osób + lider). Zapoznajcie się dokładnie z regulaminem, wymyślcie własny projekt i wyślijcie zgłoszenie! Formularz jest prosty, zależy nam na tym, by ponownie wyzwolić kreatywność i zaangażowanie wspólnoty akademickiej. Projekty wymyślą i zrealizują zespoły na terenie uczelni. Będziemy marzyć i tworzyć razem! Razem zmienimy kawałek naszego świata! Link do zgłoszenia projektu: https://forms.office.com/e/cS4bqtC09P

Zaznaczamy, że projekty zgłaszane do ABO muszą:
1) być zlokalizowane na terenie Uniwersytetu (projekty „stałe”, np. strefy chillout’u itp. lub działania zrealizowane na terenie uczelni);

2) zmieścić się w wyznaczonej kwocie – koszt pojedynczego projektu uczelnianego finansowanego z ABO nie może przekroczyć 10 tys. zł wraz z kosztami opracowania niezbędnej dokumentacji realizacyjnej oraz utrzymania projektu przez cały okres jego trwania*;

3) zostać zrealizowane wraz z wszystkimi wydatkami do 30 listopada 2023 r. Proponowane działania mogą mieć charakter zarówno inwestycji, remontu, zakupu wyposażenia, jak i wsparcia działań o charakterze kulturalnym, naukowym czy społecznym;


* kwota 10 000,00zł jest finansowaniem z Akademickiego Budżetu Otwartego na wskazany, pojedynczy projekt. W przypadku chęci dofinansowania kolejnego zakupu/działania jako dodatkowego elementu projektu, jest taka możliwość, jednakże środki muszą pochodzić ze środków własnych jednostki. Zaznaczamy, iż zgłaszane projekty oraz ich opisy powinny obejmować tylko koszty realizacji wynoszące 10 000 złotych. W przypadku zgłoszenia projektu na wyższą kwotę bądź opisania dodatkowych zakupów/działań przekraczających wskazaną kwotę, które mogłyby zachęcić do oddania głosu na dany projekt przez społeczność akademicką, komisja konkursowa nie dopuści aplikacji do etapu głosowania. 


Przebieg konkursu / harmonogram
1) opracowywanie projektów i ich zgłaszanie w układzie treści zgodnej z formularzem – od 6 marca 2023 r. do 6 kwietnia 2023 r.;

2) weryfikacja formalna projektów, ogłoszenie projektów przyjętych do procedowania – do 13 kwietnia 2023 r.;

3) propagowanie treści projektów przez zainteresowanych wśród społeczności Uniwersytetu oraz głosowanie – od 14 kwietnia 2023 r. do 27 kwietnia 2023 r. (godz.23.59);

4) ogłoszenie wyników i ustalenie listy projektów do realizacji – 28 kwietnia 2023 r.
Więcej informacji oraz szczegółowy regulamin Akademickiego Budżetu Otwartego będzie dostępny na stronie internetowej Uniwersytetu Wrocławskiego od 6.03.2023 r. 

W poprzedniej, pilotażowej edycji zgłoszonych projektów było 45, czy tym razem będzie ich więcej? Tego dowiemy się już niebawem, ale mamy nadzieję, że tak!  Zachęcamy do tworzenia zespołów projektowych, wymyślenia własnych inicjatyw oraz złożenia aplikacji!  W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Biurem ds. odpowiedzialności społecznej UWr pod adresem: odpowiedzialnosc@uwr.edu.pl.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER
E-mail