
Wybory parlamentarne – ważna informacja dla studentów
Przekazujemy informację Delegatury Krajowego Biura Wyborczego we Wrocławiu:
W związku z nietworzeniem obwodu odrębnego na terenie domu studenckiego należącego do uczelni informujemy, że studenci chcący zagłosować poza miejscem swojego zameldowania/zamieszkania będą mogli w dowolnie wybranym urzędzie gminy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów (art. 32 § 1 Kodeksu wyborczego).
Wniosek taki składa się w okresie od 1 września do 12 października 2023 r. na piśmie utrwalonym w formie papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem.
Zaświadczenie o prawie do głosowania wydane przez wójta (burmistrza, prezydenta) wybranej gminy wyborca (lub upoważniona przez niego osoba) może odebrać w urzędzie gminy, w którym złożono wniosek.
Wyborca, któremu wydano zaświadczenie, zostaje skreślony z listy wyborców w swoim macierzystym obwodzie głosowania.
Od dnia wdrożenia Centralnego Rejestru Wyborców zniknęła rejonizacja, jeśli chodzi o wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania.