Logo Uczelnia Badawcza
Logo Arqus
Logo Unii Europejskiej

Rektor zaprasza na Koncert Noworoczny


Organizatorzy:

Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego

Termin:

3 lutego 2024, 18:00 - 20:00

Miejsce:

Aula Leopoldyńska

Rektor Uniwersytetu Wrocławskiego prof. dr hab. Robert Olkiewicz zaprasza w sobotę 3 lutego o godz. 18.00, do Auli Leopoldyńskiej Uniwersytetu Wrocławskiego (gmach główny) przy pl. Uniwersyteckim 1, na Koncert Noworoczny Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Uniwersyteckiej pod batutą Bartosza Żurakowskiego.

Wystąpią soliści: Justyna Gęsicka – sopran, Krzysztof Lachman – tenor, Viktor Kuznetsov – skrzypce.

W programie przeboje muzyki wiedeńskiej 

Wstęp jest wolny

PROGRAM:


Johann Strauss – Uwertura do operetki „Noc w Wenecji”,

Giuseppe Verdi – „Libiamo” z opery „Traviata”,

Johann Strauss – Polka „Lekka krew”,

Emmerich Kalman – duet „Ach jedź do Warażdin” z operetki „Hrabina Marica”,

Johann Strauss – Kuplety Barinkaya z operetki „Baron cygański”,

Franz Lehar – Czardasz Ilony z operetki „Cygańska miłość”,

Johann Strauss – Walc „cesarski”,

Fritz Kreisler – „Cierpienia miłosne”,

Emmerich Kalman – duet „Jakże mam ci wytłumaczyć” z operetki „Księżniczka Czardasza”,

Franz Lehar – duet „Usta milczą, dusza śpiewa” z operetki „Wesoła wdówka”,

******************************przerwa****************************

Johann Strauss – „Einzugsmarsch” z operetki „Baron cygański”,

Pablo Sarasate – “Melodie cygańskie”

Johann Strauss – Polka “Bahn frei”,

Emmerich Kalman – Czardasz Sylvi z operetki „Księżniczka czardasza”

Johann Strauss – Polka “Grzmoty i błyskawice”

Eduardo di Capua – Pieśń „O sole mio”,

Franz Lehar – aria Giuditty „Kto me usta całuje ten śni” z operetki „Giuditta”,

Robert Stolz – Piosenka “Brunetki, blondynki” z filmu “Kocham wszystkie kobiety”,

Johann Strauss – Walc “Nad pięknym, modrym Dunajem”

Emmerich Kalman – duet „Co się dzieje, oszaleję” z operetki „Księżniczka Czardasza”, Johann Strauss – „Radecky” Marsch

Koncert Noworoczny
Justyna Gęsicka
Justyna Gęsicka, fot. Archiwum prywatne

Justyna Gęsicka – mezzosopran

Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (2018), w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Małgorzaty Greli.

Już jako uzdolniona studentka zadebiutowała w Operze Nova w Bydgoszczy, na deskach profesjonalnej sceny operowej w roli Papageny w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, w reżyserii Matthiasa Remusa pod batutą Macieja Figasa (2017).

W następnym 2018 roku, również na deskach tejże Opery zaśpiewała partię Rozyny w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego: w reżyserii Sławomira Żerdzickiego, pod batutą Jerzego Wołosiuka. W tym samym roku na scenie Kameralnej Opery Nova wystąpiła ponownie jako Rozyna w reżyserii Jitki Stokalskiej, pod batutą Piotra Wajraka.

Za kreację postaci Rozyny w reżyserii Jitki Stokalskiej zdobyła I nagrodę 11. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych na najciekawszą osobowość artystyczną Festiwalu.

Współpracuje z Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, z którą wykonała wiele projektów oraz w obecnym roku rozpoczęła współpracę z Operą Nova w Bydgoszczy i Filharmonią Koszalińską im. Stanisława Moniuszki.

Prowadzi ożywioną działalność koncertową z muzyką operetkową i musicalową.

Od roku 2019 jest członkiem Związku Artystów Scen Polskich działającym przy Operze Nova w Bydgoszczy.

Zdobywczyni:

· II miejsca na Międzynarodowym Konkursie EuroClassic w Maiori (Włochy, 2016),
· Laureatka III nagrody w konkursie na najciekawszą osobowość artystyczną 9. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych za partię Cherubina w operze Wesele Figara – W. A. Mozarta (2016) oraz I nagrody w konkursie na najciekawszą osobowość artystyczną XI Międzynarodowego Operowego Forum Młodych za partię Rozyny w Cyruliku sewilskim (2018).
· Zdobywczyni wyróżnienia oraz nagrody specjalnej za wykonanie utworu współczesnego w I Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Haliny Słonickiej w Suwałkach (2018),
· Lauteatka nagrody specjalnej za wykonanie utworu musicalowego na XIII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej Złote Głosy – Warszawa (2018),
· Zdobywczyni wyrożnienia na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Drezdenku (2018),
· Zdobywczyni II miejsca na międzynarodowym konkursie wokalnym Bella Voce w Busko-Zdroju (2020),
· Zdobywczyni wyróżnienia na IX Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Zdzisława Skwary w Mławie (2021),
· Zdobywczyni Wyróżnienia i Nagrody Dyrektora Filharmonii Zabrzańskiej na VII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Kielcach/Busko-Zdroju (2022).

Występuje w kraju i za granicą.

Współpracowała z wieloma dyrygentami takimi, jak: Maciej Figas, Piotr Wajrak, Jerzy Wołosiuk, Kai Bumman, Rafał Janiak, Przemysław Fiugajski, Marta Kluczyńska, Sławomir Chrzanowski, Bernard Chmielarz, Damian Borowicz, Piotr Deptuch, Wojciech Michniewski, Rudolf Tiersh, Paweł Kapuła oraz Bartosz Żurakowski.

Repertuar:

ZREALIZOWANE Z ORSKIESTRĄ PARTIE: OPEROWE I OPERETKOWE
1. Apollo i Hiacynt – partia Zefira – W. A. Mozart
2. Wesele Figara – partia Cherubina – W. A. Mozart
3. Wesele Figara – partia Barbariny – W. A. Mozart
4. Bal w operze – partia Małgorzaty – R. Heuberger
5. Czarodziejski flet – partia Papageny – W. A. Mozart
6. Cyrulik sewilski – partia Rozyny – G. Rossini
7. Trubadur – partia Ines – G. Verdi
8. Księżniczka czardasza – partia Sylwii – I. Kalman
9. Don Giovanni – partia Zerliny – W. A. Mozart

PARTIE ORATORYJNE I KANTATOWE
1. Requiem – partia altowa – W. A. Mozart
2. Te Deum – partia altowa – A. Bruckner
3. Stabat Mater – partia altowa – A. Vivaldi
4. Salve Regina – partia altowa – A. Vivaldi
5. Requiem – d-moll – G. Faure
6. Msza Koronacyjna – partia altowa – W. A. Mozart
7. Stabat Mater – partia altowa – G. B. Pergolesi

Krzysztof Lachman
Fot. Krzysztof Lachman, fot. Archiwum prywatne

Krzysztof Lachman – tenor

Tenor pochodzący z okolic Krakowa, obecnie student II roku studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Swoją przygodę z muzyką rozpoczął w wieku 13 lat od gry na puzonie i fortepianie. Aktualnie szkoli warsztat i umiejętności wokalne w klasie prof. Krzysztofa Bednarka. We wrześniu 2020 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w roli Mengone w operze Lo Speziale J. Haydn. Od listopada 2022 roku jest uczestnikiem Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. W listopadzie 2023 roku otrzymał stypendium Fundacji
Hansa i Eugeniu Jütting – Stiftung. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich w tym Exzellenz-Labor Oper w Weikersheim w Niemczech, Janem Villemem de Vriend, Raffaello Cortesim, Olgą Pasiecznik, Izabelą Kłosińską, Michałem Bielem, Katelan Tran Terrel, Mariuszem Kwietniem, Hedwig Fassbender, René Massis oraz wieloma innymi. Jego ostatnie duże osiągnięcia to między innymi partia solowa w roli Cecco w operze Il mondo della luna J. Haydna, którą miał przyjemność zaprezentować w Rosendal Teater w Trondheim w Norwegii, a także na deskach Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi.
Jest również laureatem II nagrody w II kategorii na I Ogólnopolskim Festiwalu i Konkursie Kameralistyki Wokalnej im. Witolda Friemanna w Rzeszowie.

Bartosz Żurakowski
Bartosz Żurakowski, fot. Archiwum prywatne

Bartosz Żurakowski – dyrygent

Bartosz Żurakowski to ceniony dyrygent zarówno przez krytyków polskich jak i zagranicznych. Prestiżowy, najstarszy dziennik na wyspach brytyjskich Herald Scotland, po koncercie z Orkiestrą Symfoniczną Opery Szkockiej w Glasgow w 2014 roku, porównał Żurakowskiego do legendarnego mistrza batuty Neeme Jarviego.

“…after only a few bars, when it became abundantly clear that this was a man who lived and breathed music, with a very clear beat, but who, rather in the mould of Neeme Jarvi, needed constant watching. The Orchestra of Scottish Opera also responded magnificently to the Maestro, and as we reached the closing section of the work, the intensity of the emotion of this wonderful music left me struggling to hold back the tears. I hope it’s not too long till our next concert with Maestro Zurakowski!”

Alan Robertson -“Herald Scotland” (Requiem Giuseppe Verdiego)

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER
E-mail