Logo Uczelnia Badawcza
Logo Arqus
Logo Unii Europejskiej
info z grafiką

Kurs Akademii Tutoringu w Uniwersytecie Wrocławskim – narzędzia i metody

Już w najbliższą sobotę, 11 maja, rusza wiosenna edycja kursu Akademii Tutoringu (są jeszcze wolne miejsca – Zapraszamy!). Następna edycja – edycja jesienna – zaczyna się 14 września i potrwa do 27 października. Zapisy trwają.

Na szczęście, nie ma jednego podręcznikowego wariantu tutoringu. W Uniwersytecie Wrocławskim program tutoringowy realizowany jest poprzez trzy rodzaje tutoringu: naukowego, rozwojowego oraz zawodowego. Albert Einstein stosował prostą metodę: „Ważne jest by nigdy nie przestać pytać. Ciekawość nie istnieje bez przyczyny”.

Modele wypracowane i stosowane w Akademii Tutoringu UWr posiadają własne cechy oryginalnych rozwiązań, a każda zaproponowana koncepcja jest wyjątkowa i autonomiczna, wynikająca ze specyfiki środowiska. Każda edycja kursu przynosi nowe pytania, propozycje nowych rozwiązań i ożywczą ciekawość.

JAK PRACUJEMY – dokładny program

Konkretne narzędzia i metody

Oprócz praktycznych (ready-to-use) podstaw teoretycznych, uczestnicy kursu Akademia Tutoringu otrzymają także:
gotowe do wykorzystania w pracy tutorskiej narzędzia (przydatne m.in. w: budowaniu dobrej relacji tutorskiej; efektywnej współpracy z biznesem; rozwoju własnych kompetencji emocjonalno-społecznych; efektywnej komunikacji i współpracy ze studentami; wzmacnianiu odporności psychicznej i zapobieganiu reakcji wypalenia w pracy opartej na rozwijaniu i uczeniu innych);
możliwość wzbogacenia własnego warsztatu pracy ze studentami o interdyscyplinarne metody tutoringowe (polegające m.in. na poznaniu sposobów budowania i utrzymywania zaangażowania; wykorzystaniu modeli udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej; wypracowaniu filozoficznych prerekwizytów wspierających tutoring; opracowaniu celów programu tutoringowego z perspektywy studentów i ich opiekunów, tworzeniu scenariuszy warsztatów naukowych czy metodologii edukacji pozaformalnej);
– kurs Akademii Tutoringu UWr to konkretne, praktyczne wsparcie w zdobywaniu nowych i rozwoju już posiadanych kompetencji, umiejętności i postaw w obszarze wspierania, motywowania podopiecznych, ale także zadbania o własny dobrostan w relacji tutor-student.

Proponowane zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne mają wymiar praktyczny, ukierunkowany na rozwój kompetencji tutorskich uczestników kursów przy wykorzystaniu różnych metod kładących nacisk na: a. interdyscyplinarne podejście do rozwiązywania problemów, b. praktyczne ćwiczenia, c. moderowaną dyskusję

Do kogo adresujemy naszą ofertę?

Kluczowym kierunkiem działań Akademii Tutoringu jest wsparcie kadry naukowo-dydaktycznej wszystkich zainteresowanych jednostek edukacyjnych w obszarze: dydaktyki (tutoring jako metoda dydaktyczna), pedagogiki (alternatywne metody dydaktyczne) oraz psychologii (poprawa dobrostanu i zdrowia psychicznego).

Zapraszamy do współpracy:
– kadrę naukowo-dydaktyczną wyższych uczelni,
– nauczycieli,
– edukatorów,
– trenerów,
– pedagogów  …  wszystkich zainteresowanych podnoszeniem jakości dydaktyki akademickiej i szkolnej.

CO NAS WYRÓŻNIA

– zespół badaczy z różnych dyscyplin naukowych,
– interdyscyplinarny program zajęć.

Wykraczając poza granice formalnej edukacji, naszą pasją jest ciekawość, radość rozumienia i przyjemność zdobywania wiedzy i nowych umiejętności przy filiżance aromatycznej kawy i w towarzystwie inspirujących do działania ludzi. Taki klimat rodzi dobrą energię! ZAPRASZAMY.

Wszystkie informacje dot. kursu Akademia Tutoringu UWr znajdują się na stronie.

Autorką zdjęć jest Monika Piechota

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER
E-mail