
Pytania i odpowiedzi
Wszystkie osoby ubiegające się o miejsce w domu studenckim zobowiązane są do zapoznania się z zasadami zakwaterowania w domach studenckich i przestrzegania ich. Zasady zakwaterowania na rok akademicki 2025/2026 dostępne są w zakładce „akty prawne”.
Pierwszeństwo w przyznaniu miejsca w domu studenckim przysługuje studentowi studiów stacjonarnych i wieczorowych Uniwersytetu Wrocławskiego znajdującemu się w trudnej sytuacji materialnej oraz studentowi UWr posiadającemu orzeczenie o niepełnosprawności.
Uniwersytet Wrocławski nie prowadzi hotelu/hostelu. O miejsce w akademiku może ubiegać się osoba, która posiada status studenta/doktoranta lub uczestniczy w procesie dydaktycznym UWr, tj. projektach, grantach, badaniach naukowych, przyjeżdżająca w ramach umów zawartych przez UWr z innymi ośrodkami oraz osoba, która otrzymała zgodę Prorektora ds. studenckich na zamieszkanie w DS.
Description for this block. Use this space for describing your block. Any text will do. Description for this block. You can use this space for describing your block.
Nie przewidziano terminów składania wniosków o przyznanie miejsca w domach studenckich dla studentów innych uczelni.
Bardzo prosimy o kontakt w tej sprawie po zakończeniu naborów dla studentów Uniwersytetu Wrocławskiego.
Harmonogram składania wniosków dla studentów UWr dostępny jest w zasadach zakwaterowania.
Składanie wniosku o przyznanie miejsca w domu studenckim odbywać się będzie wyłącznie elektronicznie, zgodnie z przyjętym harmonogramem, za pośrednictwem systemu USOSweb.
W wyznaczonym w harmonogramie terminie, na platformie usosweb należy wybrać zakładkę „DLA WSZYSTKICH”, następnie „Wnioski”, „Wnioski, które można złożyć w Twoich jednostkach” i „Wniosek o akademik”.
Informacja o przyznanym miejscu pojawi się w Twoim wniosku w systemie USOSweb oraz zostanie przesłana na Twój adres mailowy w domenie uwr.edu.pl.
Jeśli jesteś kandydatem na studia płatne w jęz. angielskim, aplikujesz w systemie IRC – tym samym, w którym złożyłeś wniosek o przyjęcie na studia.
Nie. Składanie wniosku o przyznanie miejsca w domu studenckim odbywa się elektronicznie.
Kaucja zostanie naliczona po przyznaniu miejsca w systemie USOSweb.
Numer konta dostępny jest w zakładce DLA WSZYSTKICH -> Płatności (model FK) -> Należności nierozliczone.
Nie wpłacaj opłat za pobyt w domu studenckim na numer konta wydziału. Nie jest to numer konta związany z akademikami, a płatność na niego nie pokryje opłaty za akademik.
1. Być może nie jesteś osobą uprawnioną do złożenia wniosku – zapoznaj się z harmonogramem składania wniosków, w którym opisane są poszczególne grupy studentów uprawnione do złożenia aplikacji w danej turze.
2. Pamiętaj, że możliwość złożenia wniosku istnieje tylko w podanych w harmonogramie terminach. Jeśli tura rozpoczyna się za dwa dni – nie możesz jeszcze otworzyć wniosku. Będzie to możliwe dopiero w dniu wyznaczonym w harmonogramie.
Zmianę danych należy zgłosić w Dziekanacie Wydziału, by zostały one uaktualnione w systemie USOSweb. Dział Spraw Studenckich nie zajmuje się aktualizacją danych na koncie w systemie USOSweb.
Jedyne dane, jakie osoba wnioskująca może wprowadzić/zmienić w tym wniosku to wysokość dochodu, preferowany dom studencki i uwagi (uzasadnienie).
Jeśli chcesz zmienić te dane w złożonym wniosku – skontaktuj się z nami mailowo.
Studenci/doktoranci, którzy w trakcie roku akademickiego będą chcieli, z uzasadnionych powodów, przenieść się do innego domu studenckiego, mogą złożyć mailowo do DSS (na adres: zakwaterowanie@uwr.edu.pl) wniosek z uzasadnieniem.
Jeśli w preferowanym domu studenckim dostępne są wolne miejsca, przeniesienie, co do zasady, możliwe jest dopiero od miesiąca następującego po złożeniu wniosku o przeniesienie.
Decyzję w ww. przypadkach podejmuje Prorektor ds. studenckich.
Zmianę pokoju w obrębie danego domu studenckiego lub zmianę DS między domami: Kredka – Ołówek oraz Słowianka – Parawanowiec, student/doktorant załatwia w administracji domu studenckiego.
Upewnij się, czy zarejestrował*ś wniosek – czy Twój wniosek ma status „zarejestrowany”.
Jeśli Twój wniosek ma status „w trakcie wypełniania” / „filled in”, to znaczy, że nie został do nas przesłany i nie mieliśmy możliwości go rozpatrzyć.
W tej sytuacji możesz przesłać do nas wniosek w kolejnej turze, w której będziesz osobą uprawnioną.
Upewnij się, że we wniosku widoczne są Twoje dane – szczególnie Twój adres zamieszkania.
Sprawdź, czy uzupełnił*ś wymagane pola i wybrał*ś akademik (należy wybrać koszyk z zieloną strzałką).
Upewnij się, że korzystasz z systemowej wersji językowej. Możesz przełączyć ją w prawym górnym rogu, wybierając flagę polską lub brytyjską. Jeśli korzystasz z własnego tłumaczenia z przeglądarki, system może blokować złożenie wniosku.
Złóż wniosek za pomocą komputera – osoby korzystające z urządzeń mobilnych częściej zgłaszały nam problemy ze złożeniem wniosku w systemie.
Jeśli masz problem ze złożeniem wniosku, pamiętaj, by skontaktować się z nami w trakcie trwania tury.
Jeśli jesteś osobą przyjętą na studia, skontaktuj się w tej sprawie z Dziekanatem Twojego Wydziału. Dział Spraw Studenckich nie zajmuje się przyznawaniem dostępu do systemu USOSweb.
Jeśli nie jesteś jeszcze osobą przyjętą na studia – sprawdź, czy harmonogram składania wniosków przewiduje inny termin złożenia wniosku, w którym będziesz mieć możliwość zaaplikowania przez system i złóż wniosek w tym terminie.
Studenci/doktoranci przyjeżdżający na pełnopłatne studia w języku angielskim (pierwszy rok) aplikują on-line o miejsce w DS za pośrednictwem systemu IRC. Zasady/warunki dotyczące zakwaterowania studenci otrzymają po przyznaniu miejsca w DS za pośrednictwem ww. systemu.
Obowiązuje limit miejsc (według kolejności zgłoszeń).
Aby złożyć wniosek o akademik, musisz opłacić czesne, a Twój status w systemie musi zmienić się na „Final Acceptance”, „Decyzja” lub „Przyjazd”.
Instrukcja dotycząca wpłaty kaucji przesyłana jest do Ciebie mailowo w chwili potwierdzenia rezerwacji miejsca w akademiku.
Wpłaty dokonujesz na ogólny numer konta domu studenckiego, podany w mailu oraz w dokumencie o zarezerwowaniu miejsca.
Dane do przelewu:
Odbiorca:
Uniwersytet Wrocławski
pl. Uniwersytecki 1
50-137 Wrocław
Dane banku:
Santander Bank Polska S.A.
al. Jana Pawła II 17
00-854 Warszawa
Kod SWIFT: WBKPPLPP
IBAN: PL (nr konta domu studenckiego)
Kod SWIFT/BIC dla Santander Bank Polska to WBKPPLPPXXX.
Ten kod odnosi się do całego banku i jest standardowo używany do międzynarodowych przelewów.
Ostatnie trzy „XXX” wskazują na brak specyficznego oddziału i można je pozostawić w tej formie.
Na stronie znajdziesz imię i nazwisko kierownika Twojego domu studenckiego.
W tytule przelewu wpisz swoje imię i nazwisko.
Jeśli nie możesz wykonać przelewu w złotówkach, możesz wykonać przelew w euro – kwota powinna zostać automatycznie przewalutowana przez Twój bank. Jeśli chodzi o kwotę w euro, to niestety nie możemy jej podać, ponieważ nasze konto jest w polskiej walucie. Bank zagraniczny może pobrać prowizję, co może skutkować różnicą w kwocie przelewu. Każdy bank może pobierać inną opłatę, dlatego nie wskazujemy konkretnej kwoty.
Nie musisz się jednak o to martwić, bo jeśli otrzymamy mniejszy przelew, to możesz uregulować różnicę po przyjeździe do akademika.
Jeśli Twoja wpłata będzie zbyt wysoka, nadpłata zostanie zaliczona na poczet miesięcznych opłat za akademik.
Harmonogram kwaterowania na dany rok akademicki publikowany jest pod koniec sierpnia w zakładkach poszczególnych domów studenckich na stronie.
Wymagane dokumenty wymienione są w zakładkach poszczególnych domów studenckich oraz w zasadach zakwaterowania na dany rok akademicki.
Wymagane dokumenty wymienione są w zakładkach poszczególnych domów studenckich oraz w zasadach zakwaterowania na dany rok akademicki.
Dokumenty wymagane przy zakwaterowaniu:
a) potwierdzenie dokonania przelewu kaucji,
b) legitymacja studencka (jeśli została wydana),
c) dowód osobisty/paszport – kopie dokumentów (oryginał do wglądu),
d) ważny dokument uprawniający do pobytu na ternie RP, np. wiza, karta pobytu czasowego – kopie dokumentów (oryginał do wglądu):
- obywatele państw Unii Europejskiej: dwustronną kopię dowodu osobistego, w przypadku paszportu – strona ze zdjęciem,
- obywatele państw spoza Unii Europejskiej: kopię paszportu – strona ze zdjęciem + strona z VISĄ lub dwustronną kopię karty pobytu;
e) zgłoszenie pobytu czasowego (meldunek),
f) obowiązek informacyjny do zakwaterowania w domu studenckim (RODO),
g) pełnomocnictwo ds. meldunkowych i RODO,
h) zgoda rodziców/opiekunów prawnych na zamieszkanie w domu studenckim (dotyczy osób niepełnoletnich).
Formularze (dokumenty wymienione pod lit. e, f, g, h) pobrane ze strony danego domu studenckiego należy wypełnić komputerowo, wydrukować, czytelnie podpisać i przedstawić administracji domu studenckiego w dniu zakwaterowania. Wzory, jak je wypełnić, dostępne są na stronie danego domu studenckiego.
Uniwersytet Wrocławski posiada pięć akademików, a ich cena uzależniona jest od wybranego akademika. Cennik opłat za miejsce w domach studenckich na dany rok akademicki, ogłoszony jest tutaj.
Osoby ubiegające się o miejsce w domu studenckim zobowiązane są do wpłaty kaucji, która wynosi od 1000 do 2000 zł. Szczegółowe informacje dotyczące kaucji można znaleźć w zasadach zakwaterowania.
Jeżeli liczba osób ubiegających się o miejsce w domu studenckim jest większa niż liczba miejsc przeznaczonych do zakwaterowania, to pierwszej kolejności miejsca przyznawane są osobom z najniższym dochodem. Dochód netto na jedną osobę za rok poprzedzający składanie wniosku w rodzinie liczony jest zgodnie z Regulaminem Świadczeń dla studentów Uniwersytetu Wrocławskiego – tak jak do stypendium socjalnego.
Nie. Opłat za zakwaterowanie należy dokonywać bezgotówkowo (przelewem) na indywidualne konto bankowe wygenerowane w systemie USOS, SOMA lub na numer konta wskazany przez DS (w przypadku braku konta
indywidualnego).
Tak. System logowania daje możliwość wskazania domu studenckiego, w którym student chciałby zamieszkać, jednak w związku z ograniczoną liczbą miejsc, nie ma gwarancji otrzymania miejsca w preferowanym domu studenckim.
Wszyscy studenci/doktoranci kwaterowani będą w pokojach dwuosobowych (nie dotyczy osób z orzeczeniem o niepełnosprawności).
Mieszkańcy, którzy chcieliby zamieszkać w pokojach 1–osobowych, wnioskują o to w administracji DS dopiero po zakwaterowaniu się.
W takim przypadku zwiększona zostanie kaucja.
Pokoje 1-osobowe będą przyznawane, tylko jeżeli będzie taka możliwość.
Po zarejestrowaniu wniosku w systemie USOSweb prześlij maila na adres: zakwaterowanie@uwr.edu.pl z prośbą o przyznanie pokoju jednoosobowego w wybranym akademiku.
Kaucja stanowi zabezpieczenie rezerwacji miejsca, zabezpieczenie na pokrycie ewentualnych strat spowodowanych zniszczeniem lub utratą mienia w domu studenckim oraz innych zobowiązań finansowych mających związek z
zakwaterowaniem według stanu na dzień wykwaterowania lub na dzień złożenia przez Uniwersytet Wrocławski oświadczenia o skorzystaniu z kaucji.
Po otrzymaniu informacji o przyznaniu miejsca w domu studenckim należy wpłacić kaucję. Szczegółowe informacje na temat wysokości oraz terminu wpłaty znajdują się w zasadach zakwaterowania w domu akademickim na dany rok.
Brak wpłaty kaucji w wyznaczonym w harmonogramie terminie oznaczał będzie rezygnację z miejsca w DS i skutkował będzie skreśleniem studenta/doktoranta z listy osób zakwalifikowanych do zakwaterowania.
Za dzień wpłaty uznaje się dzień, w którym przelew wpłynął na indywidualne konto bankowe studenta/doktoranta wygenerowane w systemie USOS, SOMA lub na numer konta wskazany przez DS (w przypadku braku konta indywidualnego).
Osoby wnioskujące o miejsce w domu studenckim we wniosku elektronicznym składają oświadczenie o dochodzie netto na jedną osobę w rodzinie za rok poprzedzający.
Osoby te nie przesyłają dokumentów potwierdzających dochód, chyba że Prorektor ds. studenckich poprosi o wyjaśnienia w indywidualnym przypadku.
We wniosku należy podać miesięczny dochód netto na osobę w rodzinie za rok poprzedzający.
Dochód należy określić na podstawie ogólnego wykazu wymaganych dokumentów o wysokości dochodów lub ich braku za rok kalendarzowy poprzedzający rok akademicki, w którym student ubiega się o przyznanie stypendium socjalnego, dostępnego na stronie (Studia > Stypendia i wsparcie finansowe > Wsparcie dla studentów > Ważne informacje > Ogólny wykaz dokumentów do stypendium socjalnego).
W razie wątpliwości co do sposobu obliczania dochodu skontaktuj się z sekcją socjalną Dziekanatu Wydziału, na którym studiujesz lub do którego aplikujesz na studia.
Chęć wykwaterowania należy zgłosić najpóźniej przed końcem miesiąca poprzedzającego wykwaterowanie.
Opłata za zakwaterowanie wnoszona jest za pełny miesiąc, niezależnie od dnia wykwaterowania w trakcie miesiąca.
Opłata za pełny miesiąc nie dotyczy jedynie miesięcy, w których trwa sesja egzaminacyjna.
Zwrot kaucji następuje po złożeniu odpowiedniego, wypełnionego elektronicznie wniosku w administracji domu studenckiego oraz po załatwieniu formalności w administracji domu studenckiego (czyli po rozliczeniu się z opłat, zdaniu pokoju/modułu).
Zwrot kaucji nastąpi w przeciągu co najmniej 30 dni kalendarzowych.
Szczegółowe informacje na temat zwrotu kaucji znajdują się w zasadach zakwaterowania w domu akademickim na dany rok.
Uniwersytet Wrocławski nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w przelewach wynikających z błędnie wypełnionych wniosków
Wszystkie akademiki usytuowane są w centrum Wrocławia w pobliżu Kampusu Grunwaldzkiego.
W każdym akademiku mieszkańcy mogą korzystać z Internetu. W cenę opłat miesięcznych wliczone są też opłaty za media (prąd, gaz, woda).
Akademiki wyposażone są w monitoring, a także w pralnie, suszarnie, sale nauki, sale telewizyjne oraz sale sportowe.
Każdy mieszkaniec otrzymuje koc, kołdrę, poduszkę oraz komplet bielizny pościelowej.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronach internetowych poszczególnych domów studenckich.
Wszystkie akademiki posiadają kuchnie, z których mogą korzystać mieszkańcy domu studenckiego. Akademiki nie prowadzą serwisów śniadaniowych.
Wszystkie akademiki posiadają własne pralnie, z których może korzystać mieszkaniec akademika.
Student zobowiązany jest do dbania o czystość we własnym zakresie.
Nie. Jest to niedozwolone ze względu na przepisy sanitarno-epidemiologiczne.
Nie. Mieszkańcom domu studenckiego zabrania się wszelkich zachowań zagrażających bezpieczeństwu osób i mienia oraz naruszających porządek i zakłócających innym mieszkańcom ich wypoczynek lub naukę, a w szczególności palenia tytoniu oraz papierosów elektronicznych na terenie domu studenckiego.
W związku z remontami i pracami porządkowymi planowanymi na okres wakacji wszyscy mieszkańcy otrzymują, co do zasady, zgodę na zamieszkanie w domu studenckim do końca czerwca.
Decyzja odnośnie możliwości przedłużenia pobytu mieszkańców domów studenckich na okres wakacyjny podejmowana jest co roku przez Prorektora ds. studenckich w okolicach maja lub czerwca.
O podjętej decyzji informowane są administracje poszczególnych domów studenckich.