gmach główny
Fot. Alina Metelytsia

Sukcesy grantowe studentów z dwóch wydziałów

Przedsięwzięcia studentów z z Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii oraz z Instytutu Archeologii na Wydziale Nauk Historycznych i Pedagogicznych otrzymały finansowanie w ramach realizacji projektu „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności” organizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.

Zespół studentów V roku Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego – Natalia Hutnik, Marcelina Chmielewska, Maja Bałuszek, Zofia Reguła, Martyna Gil, lic. Gracjan Ciupa, lic. Jakub Stachurka pod opieką merytoryczną dr. Macieja Gajosa – uzyskał finansowanie w wysokości ponad 170 tys. zł na projekt „Udział studentów Wydziału Prawa, Administracji, Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego w międzynarodowych konkursach i turniejach z zakresu prawa międzynarodowego i arbitrażu handlowego”. Jest to przedsięwzięcie umożliwiające studentkom i studentom zainteresowanym problematyką prawa międzynarodowego i arbitrażu handlowego udział w zagranicznym turnieju „33rd Vis Moot Court” z symulacjami rozpraw sądowych (moot-courtach).

Wartym podkreślenia jest światowy zakres tych zmagań. Poszczególne etapy (tzw. premooty) odbywają na większości kontynentów – tegoroczne zmagania odbędą się m. in. w Malezji, Meksyku czy na Uniwersytecie Harvarda.  W konkursach moot court studenci pracują nad kazusem z określonej dziedziny prawa (np. prawo międzynarodowe publiczne, prawo Unii Europejskiej czy międzynarodowy arbitraż handlowy), na podstawie którego przygotowują pisma procesowe. Następnie biorą udział w symulacji rozprawy, mierząc się z drużynami reprezentującymi uniwersytety z Europy lub innych kontynentów.
Dotychczas udział wydziałowej drużyny w poprzednich odsłonach konkursu był możliwy dzięki środkom IDUB – grantom Młody Badacz.

Poprzez udział w tych zmaganiach studenci zyskują:
– kompetencje społeczne w zakresie rozwijania umiejętności publicznego przemawiania i argumentacji, nabywania umiejętności rozwiązywania konfliktów, doskonalenia umiejętności pracy zespołowej oraz jasnego i precyzyjnego formułowania myśli;
– kompetencje naukowe w zakresie analizy literatury prawniczej, rozwijania metody pracy naukowej, analizy problemów prawnych oraz tworzenia logicznej linii argumentacyjnej i przygotowywania pism procesowych;
– umiejętności prezentacyjne w zakresie mówienia przed publicznością i ekspertami, budowania logicznej struktury wypowiedzi, reagowania na pytania od składu orzekającego oraz postawy i mimiki w trakcie wypowiedzi;
– networking w postaci możliwości kontaktu z profesjonalistami z dziedziny prawa, możliwości budowania relacji mentorskich, wymiany doświadczenia ze studentami oraz studentkami z innych krajów oraz budowania profesjonalnego oraz kompetentnego wizerunku.

Drugi projekt „Rozwój kompetencji analitycznych i prezentacyjnych poprzez interdyscyplinarne badania nad tekstyliami prekolumbijskimi i udział w międzynarodowych konferencjach” uzyskał finansowanie – ponad 44 tys. zł. Badaniami w tym obszarze zajmują się naukowcy z Instytut Archeologii Uniwersytetu Wrocławskiego, m.in. prof. Józef Szykulski kierujący projektem badawczym Dolina Atico – Peru w epoce prekolumbijskiej. Rozwój i relacje interkulturowe pomiędzy społecznościami obszaru gór i pustyni południowego Peru.

logotypy uwr uwr

Dodane przez: S.F.
Data publikacji: 9.10.2025

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

Scroll to Top