
Arqus Teaching Innovation – Warsztaty online
Warsztaty online Arqus Teaching Innovation mają na celu wspieranie nauczycieli w promowaniu innowacyjnych metod nauczania w celu bardziej efektywnego kształcenia i zaangażownia uczniów. Zapraszamy do udziału!
Tematyka warsztatów będzie związana ze strategiami, metodologiami i technologiami aktywnego uczenia się oraz psychologicznymi podejściami do poprawy motywacji i zaangażowania.
Język wykładowy: Angielski.
Rejestracja tutaj.
Wrzesień
Temat: Peer Feedback.
Trener: Grion Valentina – Uniwersytet w Padwie
18 września, 10:00-12:00 *.
Celem warsztatów jest pobudzenie w uczestnikach świadomości potencjału dydaktycznego informacji zwrotnych i procesów oceny koleżeńskiej. Kolejnym i równoległym celem jest uświadomienie nauczycielom roli uczniów jako kluczowych podmiotów, a nie tylko biernych użytkowników lub zwykłych wykonawców w procesach oceniania.
Maksymalnie 40 uczestników
Rejestracja
Temat: Generatywna sztuczna inteligencja jako sposób na innowacyjne podejście do nauczania i uczenia się
Trenerzy: Sílvia Araújo i Rui Lima – Uniwersytet Minho
19 września, 10:00-12:00 *
Ten warsztat online ma na celu wsparcie nauczycieli w korzystaniu z generatywnej sztucznej inteligencji. Perspektywa od (nie-ekspertów) nauczycieli do nauczycieli. Podczas dwugodzinnej sesji uczestnicy będą mieli okazję do interakcji ze sobą, omawiając sposób, w jaki nauczyciele mogą korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji w celu zwiększenia swojej produktywności i wprowadzenia innowacji w podejściu do nauczania i uczenia się. Trenerzy zaproponują uproszczony model zastosowania sztucznej inteligencji w ich praktyce, oparty na następujących czterech wymiarach: Podsumowywanie, Wyodrębnianie, Przekształcanie i Rozszerzanie.
Rejestracja
Temat: Najpierw poznaj: Czerpanie z doświadczenia, aby uzyskać głębsze zrozumienie.
Prowadzący: José Lencastre – Uniwersytet Minho
22 września, 15:00-17:00 *
Explore First to model pedagogiczny, który dąży do tego, aby uczeń był głównym aktorem w procesie uczenia się w scenariuszach, w których działanie cyfrowe łączy się z aktywnością twarzą w twarz. Celem jest, aby uczniowie, pracując w małych grupach, najpierw zbadali temat, wykorzystując swoją wcześniejszą wiedzę do rozważenia możliwych rozwiązań. Zmagając się z problemem, uczniowie zyskują głębsze zrozumienie jego struktury i elementów. Następnie uczniowie wyjaśniają najlepszą odpowiedź.
Rejestracja
Listopad
Temat: Nauczanie zgodnie z umiejętnościami XXI wieku
Trener: Beatrice Kogler – Uniwersytet w Grazu
9 listopada 2023 *
Rejestracja
Temat: Środki dydaktyczne mające na celu zwiększenie uczciwości akademickiej
Trener: Elisabeth Weber – Uniwersytet w Grazu
30 listopada 2023 *
Rejestracja