Logo Uczelnia Badawcza
Logo Arqus
Logo Unii Europejskiej
słoiki

Wydział Biotechnologii

Został utworzony w 2006 roku na bazie Instytutu Biochemii Biologii Molekularnej, do którego dołączyło kilka zespołów badawczych z Instytutu Genetyki i Mikrobiologii. Wydział Biotechnologii prowadzi dwa stacjonarne kierunki studiów: biotechnologia I i II stopnia oraz biotechnology I i II stopnia (studia w języku angielskim). Na Wydziale działa też studium doktoranckie.

Atutem kształcenia na kierunku biotechnologia na Uniwersytecie Wrocławskim jest bezpośrednie zaangażowanie studentów w badania naukowe w formie wolontariatu oraz poprzez realizacje trzysemestralnych prac magisterskich będących częścią projektów badawczych kadry naukowej. Kadra Wydziału Biotechnologii liczy 110 osób, 72 nauczycieli akademickich (w tym 24 dr hab. i profesorów) oraz 12 pracowników naukowych zatrudnionych w 13 zakładach i 2 pracowniach.

Wydział posiada uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora oraz doktora habilitowanego nauk biologicznych w dyscyplinach: biochemia i biotechnologia. Pracownicy Wydziału prowadzą badania we współpracy z ośrodkami krajowymi i zagranicznymi w obszarach biotechnologii, biochemii, biologii molekularnej komórki oraz bioinformatyki. Obecnie Wydział posiada kategorię A+. Od roku 2013 Wydział Biotechnologii mieści się w nowej siedzibie, dysponuje wysokiej klasy zapleczem aparaturowym w laboratoriach badawczych oraz dobrze wyposażonymi salami i laboratoriami dydaktycznymi. Na Wydziale znajduje się redakcja czasopisma naukowego „Cellular&Molecular Biology Letters” oraz prężnie działa Studenckie Koło Naukowe Biotechnologów „Przybysz”.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego