
Kurs Akademii Tutoringu w Uniwersytecie Wrocławskim – narzędzia i metody
Już w najbliższą sobotę, 11 maja, rusza wiosenna edycja kursu Akademii Tutoringu (są jeszcze wolne miejsca – Zapraszamy!). Następna edycja – edycja jesienna – zaczyna się 14 września i potrwa do 27 października. Zapisy trwają.
Na szczęście, nie ma jednego podręcznikowego wariantu tutoringu. W Uniwersytecie Wrocławskim program tutoringowy realizowany jest poprzez trzy rodzaje tutoringu: naukowego, rozwojowego oraz zawodowego. Albert Einstein stosował prostą metodę: „Ważne jest by nigdy nie przestać pytać. Ciekawość nie istnieje bez przyczyny”.
Modele wypracowane i stosowane w Akademii Tutoringu UWr posiadają własne cechy oryginalnych rozwiązań, a każda zaproponowana koncepcja jest wyjątkowa i autonomiczna, wynikająca ze specyfiki środowiska. Każda edycja kursu przynosi nowe pytania, propozycje nowych rozwiązań i ożywczą ciekawość.
JAK PRACUJEMY – dokładny program
Konkretne narzędzia i metody
Oprócz praktycznych (ready-to-use) podstaw teoretycznych, uczestnicy kursu Akademia Tutoringu otrzymają także:
– gotowe do wykorzystania w pracy tutorskiej narzędzia (przydatne m.in. w: budowaniu dobrej relacji tutorskiej; efektywnej współpracy z biznesem; rozwoju własnych kompetencji emocjonalno-społecznych; efektywnej komunikacji i współpracy ze studentami; wzmacnianiu odporności psychicznej i zapobieganiu reakcji wypalenia w pracy opartej na rozwijaniu i uczeniu innych);
– możliwość wzbogacenia własnego warsztatu pracy ze studentami o interdyscyplinarne metody tutoringowe (polegające m.in. na poznaniu sposobów budowania i utrzymywania zaangażowania; wykorzystaniu modeli udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej; wypracowaniu filozoficznych prerekwizytów wspierających tutoring; opracowaniu celów programu tutoringowego z perspektywy studentów i ich opiekunów, tworzeniu scenariuszy warsztatów naukowych czy metodologii edukacji pozaformalnej);
– kurs Akademii Tutoringu UWr to konkretne, praktyczne wsparcie w zdobywaniu nowych i rozwoju już posiadanych kompetencji, umiejętności i postaw w obszarze wspierania, motywowania podopiecznych, ale także zadbania o własny dobrostan w relacji tutor-student.
Proponowane zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne mają wymiar praktyczny, ukierunkowany na rozwój kompetencji tutorskich uczestników kursów przy wykorzystaniu różnych metod kładących nacisk na: a. interdyscyplinarne podejście do rozwiązywania problemów, b. praktyczne ćwiczenia, c. moderowaną dyskusję
Do kogo adresujemy naszą ofertę?
Kluczowym kierunkiem działań Akademii Tutoringu jest wsparcie kadry naukowo-dydaktycznej wszystkich zainteresowanych jednostek edukacyjnych w obszarze: dydaktyki (tutoring jako metoda dydaktyczna), pedagogiki (alternatywne metody dydaktyczne) oraz psychologii (poprawa dobrostanu i zdrowia psychicznego).
Zapraszamy do współpracy:
– kadrę naukowo-dydaktyczną wyższych uczelni,
– nauczycieli,
– edukatorów,
– trenerów,
– pedagogów … wszystkich zainteresowanych podnoszeniem jakości dydaktyki akademickiej i szkolnej.
CO NAS WYRÓŻNIA
– zespół badaczy z różnych dyscyplin naukowych,
– interdyscyplinarny program zajęć.
Wykraczając poza granice formalnej edukacji, naszą pasją jest ciekawość, radość rozumienia i przyjemność zdobywania wiedzy i nowych umiejętności przy filiżance aromatycznej kawy i w towarzystwie inspirujących do działania ludzi. Taki klimat rodzi dobrą energię! ZAPRASZAMY.
Wszystkie informacje dot. kursu Akademia Tutoringu UWr znajdują się na stronie.








Autorką zdjęć jest Monika Piechota