
Podyplomowe Studia Przekładu w Instytucie Filologii Angielskiej UWr
Podyplomowe Studia Przekładu istnieją nieprzerwanie od 1998 roku i mają ponad 2000 absolwentów. Są wśród nich tłumacze instytucji Unii Europejskiej, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, tłumacze przysięgli, właściciele i pracownicy biur tłumaczeń, nauczyciele, adwokaci, radcy prawni, tłumacze banków i wielu innych spółek, a nawet irlandzka pani prawnik, funkcjonariuszka CBA, weteran piechoty morskiej USA oraz hobbysta-emeryt.
Nauka na Podyplomowych Studiach Przekładu trwa dwa semestry i obejmuje 180 godzin zajęć z ośmiu przedmiotów. Zajęcia odbywają się online w soboty w godzinach od 9.30 do 14.30, od października do czerwca, z przerwami na przypadające w międzyczasie święta i ferie, a absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy posiadający wieloletnie doświadczenie w nauczaniu przekładu oraz tłumacze zatrudnieni w dużych spółkach działających we Wrocławiu lub prowadzący własne biura tłumaczeń. Biogramy wykładowców znajdują się na stronie w zakładce kadra.
Program studiów obejmuje następujące przedmioty:
• Polska i angielska terminologia prawna i gospodarcza (30 godzin)
• Przekład umów (30 godzin)
• Przekład ustny (30 godzin)
• Przekład dokumentów gospodarczych (16 godzin)
• Przekład poświadczony (30 godzin)
• Przekład dokumentów finansowych (16 godzin)
• Praktyczna stylistyka polska (14 godzin)
• Komputerowe wspomaganie przekładu (14 godzin)
Zapisy na kolejną edycję Podyplomowych Studiów trwają do 15.10.2024. Zasady naboru obowiązujące w roku akademickim 2024/2025 przedstawione są na stronie internetowej studiów w zakładce rekrutacja.
Wszystkie zajęcia prowadzone będą online na platformie MS Teams, która umożliwia nagrywanie zajęć i daje słuchaczom możliwość ich odtworzenia w dogodnym dla siebie terminie. Słuchacze otrzymują roczne, bezpłatne i pełne licencje na wspomagające przekład oprogramowanie memoQ, a absolwenci mają rabat na zakup licencji bezterminowej. Zapraszamy!