
Poniedziałki z WUWr #29 również we wtorki
Co nowego w Wydawnictwie Uniwersytetu Wrocławskiego?
W cyklu #poniedzialkizWUWr informujemy Was o najważniejszych wydarzeniach, nowościach książkowych i sprawach ważnych dla Wydawnictwa! Możecie też śledzić co się dzieje w WUWr zaglądając na stronę wuwr.eu oraz do mediów społecznościowych – Fb, LinkedIn, Instagram oraz YouTube. Zachęcamy do obserwowania!
Jesienna promocja w Wydawnictwie Uniwersytetu Wrocławskiego
Na dobre rozpoczęła się październikowa promocja w naszym wydawnictwie! Wszystkie książki – bestsellery, nowości, zapowiedzi, unikaty i czasopisma możecie kupić z 30% rabatem! Promocja obowiązuje do 31 października i są z niej wyłączone jedynie podręczniki Prima Via.
Zachęcamy też do zapisania się na newsletter! Tylko tam będziecie mogli otrzymać dodatkowe, wyjątkowe kody promocyjne w ciągu roku i informacje o najważniejszych nowościach i wydarzeniach!
Zapraszamy na www.wuwr.eu
W poszukiwaniu religii uniwersalnej
Wyjątkowa książka dr. Tomasza Szymańskiego nagrodzona w Złotej Serii Uniwersytetu Wrocławskiego jest już dostępna w sprzedaży! W poszukiwaniu religii uniwersalnej. Zarys historii pewnej idei i jej wybrane postacie w dziewiętnastowiecznej literaturze francuskiej | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego (wuwr.eu)
Co mamy na myśli, gdy mówimy o religii uniwersalnej? Dzisiaj, gdy pluralizm religijny jest na porządku dziennym jako nieodłączny element demokratycznego świata Zachodu, pytanie o religię uniwersalną nasuwa się w sposób niejako naturalny. Jej perspektywa pojawia się niechybnie na naszym horyzoncie kulturowym, wyznaczonym z jednej strony otaczającą nas wielością religii, z drugiej zaś przyświecającymi nam ideałami uniwersalizmu i tolerancji.
Wobec emocji, jakie budzi niekiedy myśl o możliwym powstaniu w przyszłości nowej globalnej religii, tym bardziej pożyteczne wydaje się podjęcie rzeczowej refleksji nad przeszłością tej idei. Nie jest ona bowiem niczym nowym, a dokładniejsze pochylenie się nad dziejami kultury i myśli Zachodu pozwala stwierdzić, że ma już za sobą długą historię.
Co więcej, stanowi ona niezwykle istotne zagadnienie z zakresu historii idei, powiązane z innymi dziedzinami: literaturą, religioznawstwem, filozofią religii, politologią, prawem czy zachodnim ezoteryzmem. Historia idei bada bowiem idee wyrażające się w całości zjawisk i dziedzin kultury: bada ich genezę i rozwój, starając się uchwycić, jak przejawiały się i istniały w różnych kontekstach kulturowych i społecznych. Takie ujęcie problemu wymaga rzecz jasna refleksji interdyscyplinarnej. Także i nasze rozważania sytuować się będą na przecięciu różnych dziedzin nauki, wiedzy i kultury, szczególne miejsce przypadnie jednak związkom historii idei z literaturą.
Zachęcamy do czytania! W jesiennej promocji tę wyjątkową nowość możecie kupić za 62,30 zł zamiast 89,00 zł!
Medialne koncepty rzeczywistości — persony, dyskursy, fenomeny
Polecamy Państwu Tom 21 (2024) czasopisma „Dziennikarstwo i Media”, w którym autorzy zajęli się współczesnymi przemianami w świecie komunikacji, w którym zacierają się granice między codziennością a jej cyfrowymi wariantami. Zmedializowana rzeczywistość przenosi odbiorców na poznawczą huśtawkę — z jednej strony to intymne wyznania, z drugiej, zdigitalizowane narracje kreowane przez algorytmy i twórców aplikacji. Autorzy analizują zjawisko mediokracji i wskazują na rozmycie tradycyjnych ról społecznych oraz kulturowych, zastępowanych przez nowe, płynne tożsamości, których kształt coraz częściej definiują mechanizmy rynkowe. Nie proponują gotowych odpowiedzi, lecz wskazują obszary, w których decyzje o przyszłości podejmują już nie odbiorcy, lecz twórcy algorytmów.