Children Becoming Writers: Intergenerational Assemblages for Children’s Literature

Wykład mistrzowski pt. Children Becoming Writers: Intergenerational Assemblages for Children’s Literature wygłosi prof. Macarena García-González (University of Glasgow)


Organizatorzy:

Pracownia Literatury oraz Kultury Dziecięcej i Młodzieżowej w Instytucie Filologii Angielskiej oraz Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego

Data:

24 listopada 2022 r. , godz. 12:00

Miejsce:

Stacjonarnie i Teams online

Macarena Garcia-Gonzalez

Pracownia Literatury oraz Kultury Dziecięcej i Młodzieżowej w Instytucie Filologii Angielskiej oraz Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego zapraszają na wykład prof. Macareny Garcíi-González (University of Glasgow) pt. Children Becoming Writers: Intergenerational Assemblages for Children’s Literature.

Wykład (w języku angielskim) odbędzie się 24 listopada 2022 r. o godz. 12.00 w Instytucie Filologii Angielskiej (sala 208) oraz za pośrednictwem platformy MS Teams. Wszystkich zainteresowanych udziałem w wykładzie prosimy o kontakt z dr hab. Justyną Deszcz-Tryhubczak, prof. UWr, pod adresem justyna.deszcz-tryhubczak@uwr.edu.pl.

Prof. García-González będzie gościć na UWr w ramach programu  „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza” (IDUB).

centrum
Our quest to counter adultism in culture has motivated different initiatives that give “voice” to children or recognize their cultural productions and preferences. In children’s literature studies, we may trace such an interest in the critical attention to the juvenilia of children’s literature writers, in the examination of archives with children’s texts, as well as the appreciation of collaborations between children and adult authors. Such explorations are pressed to deal with the complex question of how to approach such child-authored texts: are all children’s texts of interest? If not, how do we decide which of them are? How do we deal with our adult ways of knowing when we decide what children’s texts are to be considered? In this talk, I propose that a concern with relational ontologies may produce more affirmative questions such as what do these texts do with us and how the attention to them may open up what we understand by children’s literature and by literary mediation. I examine three initiatives in which children become writers in order to invite you to see them as lines of flight, ways of interrupting normative repertoires of childhood and literary education.

Macarena García-González obecnie odbywa staż podoktorski w ramach programu im. Marii Skłodowskiej-Curie na Uniwersytecie Glasgow. Naukowczyni bada zmieniające się związki między literaturą, materiałami kulturowymi i dziećmi, korzystając z metodologii interdyscyplinarnych i metodyki współpracy. Posiada doktorat z antropologii społecznej i kulturoznawstwa na Uniwersytecie Zuryskim, a także tytuł magistra kulturoznawstwa na Maastricht University. Napisała dwie monografie: „Origin Narratives. The Stories We Tell Children about Immigration” and „International Adoption (Routledge, 2017) i Enseñando a sentir. Repertorios éticos en la ficción infantil” (Metales Pesados, 2021) oraz kilka artykułów i rozdziałów książek o literaturze dziecięcej, promocji czytania, kulturze i edukacji. Była profesorem wizytującym w Instytucie Kulturoznawstwa w Graz, Collegium Helveticum w Szwajcarii, Uniwersytecie Pompeu Fabry w Barcelonie i Internationale Jugendbibliothek w Monachium. Kierowała projektem badawczym „Emotional and Literary Repertoires for Childhood” w latach 2018-2022, mającym na celu zbadanie pod kątem nowomaterialistycznym afektywności w kontaktach dzieci z tekstami, oraz linią badawczą „BioSocioCultural Inclusion. Challenging Homogeneity in Educational Spaces at the Center for Educational Justice of the Catholic University of Chile”. Była organizatorką Congress Aesthetic and Pedagogic Entanglements Międzynarodowej Społeczności Badaczy Literatury Dziecięcej (IRSCL), a od 2019 roku jest członkiem zarządu IRSCL.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

logo Fundusze Europejskie
flaga Rzeczypospolitej Polski
logo Unii Europejskiej - europejski fundusz społeczny
NEWSLETTER
E-mail
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Return