Children’s Perspectives on Becoming Absorbed in Stories

Wykład mistrzowski pt. Children’s Perspectives on Becoming Absorbed in Stories wygłosi dr Anežka Kuzmičová (Uniwersytet Karola w Pradze). 


Organizatorzy:

Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego

Data:

28 listopada 2022 r. , godz. 18:00

Miejsce:

Teams online

Anezka Kuzmicova

Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego zaprasza na kolejny wykład z cyklu „International Voices in Children’s Literature Studies”.

Wykład pt. „Children’s Perspectives on Becoming Absorbed in Stories” wygłosi w języku angielskim dr Anežka Kuzmičová (Uniwersytet Karola w Pradze). 

Wykład odbędzie się 28 listopada 2022 r. o godz. 18.00 za pośrednictwem platformy MS Teams. Wszystkich zainteresowanych udziałem w wykładzie prosimy o kontakt z dr hab. Justyną Deszcz-Tryhubczak, prof. UWr., pod adresem justyna.deszcz-tryhubczak@uwr.edu.pl.

centrum
What does story reading feel like in the upper primary years, when it is still a relatively new skill? What embodied sensations are involved in becoming absorbed, “lost in a book”? And how does reading compare in this respect to other story activities, such as film watching, listening, art making, playing, or playing out? The intuitive answer is that these things vary from child to child and that it is important to respect such individual differences. In my talk I will present two studies in which my research team investigated these differences systematically via Q methodology, a special technique that combines quantitative and qualitative inquiry and that brings children’s authentic voices and experiences to the fore. Twenty-eight children of diverse backgrounds (age 9-12 years) participated in two card sorting activities combined with interviews exploring what it is like for them when their mind and body are attuned to a story. Each study helped us discern four distinct groups of children for whom different facets of story experience combine in similar ways, a finding of diverse implications for both literacy research and educational practice.
 

Dr Anežka Kuzmičová bada czytanie na wszelakie sposoby, a obecnie zajmuje się tym, jak ciała dzieci w wieku 9-12 lat angażują się oraz jak ich uwaga zostaje pochłonięta przez historie na papierze i w innych mediach. W 2013 r. uzyskała stopień doktora na Uniwersytecie Sztokholmskim. Od 2020 r. prowadzi grupę badawczą Integrowanie Tekstu i Piśmienności (Integrating Text&Literacy) na Uniwersytecie Karola w Pradze, która skupia wokół siebie badaczy z różnych nauk humanistycznych i społecznych. Opublikowała wiele prac o cyfryzacji, metaforyce, immersji, empatii i środowiskach czytelniczych wśród dorosłych.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

logo Fundusze Europejskie
flaga Rzeczypospolitej Polski
logo Unii Europejskiej - europejski fundusz społeczny
NEWSLETTER
E-mail
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Return