PROCES
Tutoring to proces oparty na wzajemnej współpracy i zaangażowaniu – proces wymagający czasu i odpowiednich rezerw energii. Proces wymagający właściwego przygotowania.
Nie ma podręcznikowego wariantu tutoringu, Akademia Tutoringu nie podaje gotowych rozwiązań, ale oferuje narzędzia, które pozwolą wypracować konkretne rozwiązania.
PROGRAM tegorocznej edycji Sympozjum Tutoringu w Uniwersytecie Wrocławskim
Rozwój, zdobywanie wiedzy i umiejętności, określenie wartości i priorytetów, wyznaczanie celów i podejmowanie decyzji i odpowiedzialności za nie wymaga treningu i wsparcia zarówno po stronie tutora jak i tutoranta. Tutoring to wyzwanie dla długodystansowców. Pojawia się pytanie, czy każdy może przebiec ten maraton. Ten i wiele innych wątków poruszy w swoim wykładzie podczas tegorocznej edycji SYMPOZJUM TUTORINGU w Uniwersytecie Wrocławskim Pan Profesor Jerzy Andrzej Żołądź – tutor i współtwórca sukcesu Adama Małysza, ekspert w dziedzinie fizjologii wysiłku, sportu i adaptacji człowieka do wysiłku fizycznego.
Dobra i skuteczna komunikacja, jasny przekaz to klucz do udanej współpracy w tutoringu, a jednocześnie największe wyzwanie. Kompetencje socjo-komunikacyjne i organizacyjne są w tej relacji niezwykle ważne. Pan Paweł Jaskólski – magister archeologii, pasjonat zamków krzyżackich i popularyzator nauki, udowodni, że nauka może być skutecznie komunikowana. Podczas warsztatów zatytułowanych „Proste eksperymenty w komunikacji naukowej i w tutoringu” uczestnicy warsztatów będą mieli okazję do zastanowienia się na tym:
– w jaki sposób uproszenia wpływają na zrozumienie złożonych zagadnień w edukacji i popularyzacji nauki,
– czy uproszczenia są kluczem do zrozumienia, czy też pułapką, która prowadzi do przekłamań i błędnych wniosków,
– jakie narzędzia i eksperymenty umożliwiają łatwiejszą nawigację w świecie nauki.
HARMONOGRAM Sympozjum Tutoringu:
Kiedy: 17 października 2024 (czwartek)
Gdzie: Sala Oratorium Marianum, plac Uniwersytecki 1, 50 – 137 Wrocław
9.00–13.30 – mgr Paweł Jaskólski (Heweliusze Nauki): warsztaty o skutecznej komunikacji w nauce i tutoringu pt.: „Proste eksperymenty w komunikacji naukowej i w tutoringu”;
13.30–14.50 – przerwa obiadowa;
15.00 – 16.30 –prof. dr hab. Jerzy A. Żołądź (Katedra Fizjologii Wysiłku i Bioenergetyki Mięśni Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum): wykład o długodystansowym wymiarze/walorze tutoringu pt.: „Czy każdy zdrowy człowiek może przebiec maraton?”
Kongres ma na celu promocję nauki polskiej we Francji, upowszechnienie dokonań polskich i francuskich grup badawczych oraz promowanie współpracy międzynarodowej.
BIOGRAMY

Prof. Andrzej Żołądź – pełni funkcję kierownika Katedry Fizjologii Wysiłku i Bioenergetyki Mięśni, Wydziału Nauk o Zdrowiu, Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego naukowe zainteresowania koncertują się wokół zagadnień dotyczących fizjologii wysiłku, fizjologii sportu, ze szczególnym uwzględnieniem energetyki mięśni, przyczyn ich zmęczenia oraz adaptacji organizmu człowieka do wysiłku fizycznego. Stopień naukowy doktora uzyskał w AWF w Krakowie oraz w Frije Universiteit Amsterdam (Holandia). Odbył szereg staży zagranicznych między innymi w Maastricht University (Holandia), Frije Universiteit Amsterdam (Holandia), Copenhagen University (Dania), University College London (UK), Odense University (Dania) oraz w Institute of Bioimaging and Molecular Physiology, Consiglio Nationale delle Ricerche, Milano, (Włochy). Jest autorem ponad 100 artykułów naukowych. Przez trzy lata pracował z 60-osobowym zespołem światowych ekspertów nad podręcznikiem Muscle and Exercise Physiology, prezentującym największe dokonania naukowe z zakresu fizjologii mięśni i wysiłku fizycznego. Podręcznik ten wydany przez Academic Press, Elsevier, London, dystrybuowany jest do wszystkich ważniejszych uniwersytetów na świecie. Jest członkiem zwyczajnym The Physiological Society (London). Współtwórca sukcesu Adama Małysza.

Mgr Paweł Jaskólski – z wykształcenia archeolog, zajmujący się głównie archeologią doświadczalną, archeozoologią i zamkami krzyżackimi. Z zawodu popularyzator nauki. Przez prawie 10 lat współpracował z Centrum Nauki Kopernik jako animator, demonstrator Grupy Pokazowej, trener i twórca scenariuszy. Współzałożyciel zespołu Heweliusze Nauki, gdzie prowadzi pokazy, wykłady i warsztaty. Laureat konkursu Popularyzator Nauki 2019, organizowanego przez serwis PAP Nauka w Polsce i MNiSW. Zdobywca 3. nagrody konkursu „Science Me! 2018”. Występował na festiwalach naukowych w Bułgarii, Estonii, Gruzji, na Malcie, w Niemczech, Polsce, Serbii, Słowenii, Szwajcarii i we Włoszech.
