Logo Uczelnia Badawcza
Logo Arqus
Logo Unii Europejskiej

Tangled Voices/Hidden Lives: Methodological Possibilities in the…

Wykład mistrzowski pt. Tangled Voices/Hidden Lives: Methodological Possibilities in the Children’s Archive wygłosi dr Emily Murphy (Newcastle University, Wielka Brytania).


Organizatorzy:

Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego

Termin:

13 stycznia 2023, godz. 18:00 - 20:00

Miejsce:

Teams online

Emily Murphy

Centrum Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego zaprasza na kolejny wykład z cyklu „International Voices in Children’s Literature Studies”.

Wykład pt. „Tangled Voices/Hidden Lives: Methodological Possibilities in the Children’s Archive” wygłosi w języku angielskim dr Emily Murphy (Newcastle University, Wielka Brytania).

Wykład odbędzie się 13 stycznia 2023 r. o godz. 18.00 za pośrednictwem platformy MS Teams. Wszystkich zainteresowanych udziałem w wykładzie prosimy o kontakt z dr hab. Justyną Deszcz-Tryhubczak, prof. UWr., pod adresem justyna.deszcz-tryhubczak@uwr.edu.pl.

centrum
 

Czym jest archiwum dziecięce i jak mamy słuchać głosów będących jego częścią? Wraz z ciągłym rozwojem literatury dziecięcej powstały specjalne zbiory materiałów archiwalnych, które zdobyły uznanie na arenie krajowej i międzynarodowej. Wśród nich znajdują się kolekcje takie, jak The International Youth Library, Seven Stories: The National Centre for Children’s Books, czy de Grummond Children’s Literature Collection. Zbiory te skupiają się jednak przede wszystkim na twórczości autorów i ilustratorów, a głosy dzieci pojawiają się w nich jedynie w postaci listów od fanów, listów z podziękowaniami czy szkolnych projektów. Jak możemy zatem „wyplątać” dziecięce głosy z narracji dorosłych, które kształtują i nadają strukturę tym kolekcjom? Podczas wykładu będę badać metodologiczne możliwości partycypacyjnego spojrzenia w kontekście odzyskiwania historycznych głosów dzieci. Przyjrzę się etycznym implikacjom i skomplikowanej naturze relacji autor-dziecko-badacz, opierając się na przykładach ze zbiorów specjalnych literatury dziecięcej, jak również z mniejszych kolekcji stworzonych przez społeczności lokalne i zawierających oryginalną twórczość dzieci. W ten sposób wydobywam znaczenie archiwum dziecięcego i objaśniam, jak jego unikalna struktura wymaga równie unikalnych praktyk metodologicznych.

Emily Murphy – starsza wykładowczyni literatury dziecięcej na Uniwersytecie Newcastle w Wielkiej Brytanii. Autorka książki „Growing Up with America: Youth, Myth, and National Identity, 1945 to Present” (2020) wyróżnionej nagrodą International Research Society for Children’s Literature Book Award za 2021 rok. Jej obecna działalność naukowa obejmuje nową monografię „The Anarchy of Children’s Archives: Children’s Literature and Global Citizenship Education in the American Century” oraz dwuletni project badawczy „Beyond the School Gates: Children’s Contribution to Community Integration” finansowany przez British Academy and Nuffield Foundation w ramach projektu Understanding Communities.

Tekst wydarzenia przetłumaczony przez Natalię Noworól (studentkę anglistyki na Uniwersytecie Wrocławskim) w ramach praktyk tłumaczeniowych.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

logo Fundusze Europejskie
flaga Rzeczypospolitej Polski
logo Unii Europejskiej - europejski fundusz społeczny
NEWSLETTER
E-mail
Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Przechodzę do polityki prywatności
Return