
Zrozumieć i być zrozumianym – warsztaty w Biurze Wsparcia i Dostępności
W czerwcu i lipcu w Biurze Wsparcia i Dostępności odbyły się warsztaty skutecznej komunikacji dla studentów i doktorantów UWr. Zrealizowaliśmy cztery spotkania,
w których uczestniczyło ponad 50 osób.
Warsztaty miały formę intensywnych, praktycznych zajęć, podczas których uczestnicy zdobywali nową wiedzę i doskonalili konkretne umiejętności w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. W programie znalazły się m.in. ćwiczenia z aktywnego słuchania, rozpoznawania barier komunikacyjnych i pracy z komunikacją niewerbalną.
Uczestnicy uczyli się formułowania komunikatów „JA”, poznali podstawy Porozumienia bez Przemocy oraz trenowali prowadzenie trudnych rozmów w sytuacjach napięcia. Przećwiczyli reagowanie na krytykę i udzielanie konstruktywnych pochwał.
Zaangażowanie studentów było ogromne – aktywnie pracowali w parach, dyskutowali, zadawali pytania i dzielili się doświadczeniami. Dzięki wspólnie ustalonym zasadom mogli swobodnie eksperymentować i uczyć się w bezpiecznym środowisku.
Warsztaty prowadziła psycholog z Biura Wsparcia i Dostępności Maria Kaczmarek przy wsparciu Jessici Moś.
Zamieszczamy fotorelację z warsztatów – fot. Paweł Piotrowski/Uniwersytet Wrocławski
Data publikacji: 14.07.2025 r.
Opublikowano przez: EJK





























