Logo Uczelnia Badawcza
Logo Arqus
Logo Unii Europejskiej
Troje młodych ludzi śmiejących się i patrzących na otwartą gazetę

Wsparcie

Informacje

KOGO WSPIERAMY?

Wsparcie udzielane jest kandydatom/tkom na studia, studentom/tkom, doktorantom/tkom oraz pracownikom/com prowadzącym działalność naukową posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dokument równoważny).

Wsparcie udzielane jest na podstawie Regulaminu udzielania wsparcia niematerialnego dla osób z niepełnosprawnością w Uniwersytecie Wrocławskim (załącznik 1 i załącznik 1a) po otrzymaniu zgody Prorektora ds. studenckich.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia skontaktuj się z nami:

mailowo: niepelnosprawni@uwr.edu.pl
telefonicznie: 71 375 26 64
osobiście: Biuro Wsparcia i Dostępności,
ul. Kuźnicza 49/55 pokój 18.

W przypadku aplikowania o kilka rodzajów wsparcia, złóż tylko jeden wniosek i doprecyzuj potrzeby.

Termin składania wniosków: 04.02 – 16.02.2025r.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia, które nie zostało wymienione skontaktuj się z nami.

Wsparcia udzieli Ci Biuro Wsparcia i Dostępności.

WSPARCIE ASYSTENTA DYDAKTYCZNEGO

Dołącz plan zajęć/plan badawczy i określić zakres obowiązków asystenta dydaktycznego związany z procesem dydaktycznym, prowadzonymi badaniami naukowymi lub pracą zawodową wraz z podaniem tygodniowej liczby godzin pracy. Asystent dydaktyczny nie wspiera w czynnościach życia codziennego jak robienie zakupów, sprzątanie. Asystent będzie mógł korzystać z bezpłatnego wsparcia psychologa oraz dedykowanych szkoleń. Wymagane jest wypełnianie karty czasu pracy (załącznik 3).

WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTÓW I URZĄDZEŃ SPECJALISTYCZNYCH

Określ jaki sprzęt bądź urządzenie jest niezbędny w procesie dydaktycznym, prowadzonych badaniach naukowych lub pracy zawodowej. Podpiszemy z Tobą umowę użyczenia sprzętu lub urządzenia specjalistycznego.

  • Urządzenia czytające Clear Reader+ – 3 szt.
  • Powiększalniki elektroniczne Clear View+ HD – 3 szt.
  • Urządzenia umożliwiające zapis i odczyt brajlowski Focus 40 Blue – 6 szt.
  • Przenośny powiększalnik elektroniczny podłączany do komputera Clear Note+ – 3 szt.
  • Wygrzewarka do specjalnego papieru pęczniejącego Zy-Fuse – 1 szt.
  • Brajlowska drukarka do etykiet Braille Labeler BL-1000
  • Odtwarzacz do formatów PlexTalk – 5 szt.
  • Lupa elektroniczna Compact 5HD – 3 szt.
  • Lupa elektroniczna z ekranem dotykowym QuickLook – 3 szt.
  • GPS dla niewidomych i niedowidzących – 5 szt.
  • Kalkulator DoubleCheck – 5 szt.
  • Klawiatura ZoomText – 2 szt.
  • Program powiększająco-udźwiękawiający Access Suite Pen – 5 szt.
  • Program przekształcający pliki – Conwerter – 1 szt.
  • Program powiększająco-udźwiękawiający Magic Plus Professional – 3 szt
  • Klawiatura z wymiennymi nakładkami dla osób z niepełnosprawnością rąk – 2 sztuki
  • Zestaw Domino Pro z pętlą indukcyjną i słuchawkami – 3 sztuki

DOJAZD NA UCZELNIĘ

Dołącz plan zajęć/plan badawczy, aby Biuro mogło zaplanować harmonogram dojazdów. Dojazd realizowany jest w granicach Wrocławia na trasie z domu na zajęcia dydaktyczne, do biblioteki lub jednostek UWr.

INDYWIDUALNY LEKTORAT JĘZYKA OBCEGO OBJĘTY PROGRAMEM STUDIÓW

Obejmuje lektoraty realizowane przez Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych. Należy podać jakiego języka obcego dotyczy oraz jego poziom zgodnie z wcześniej odbytym testem kwalifikacyjnym oraz liczbę godzin. Jeśli uczestniczysz w zajęciach grupowych i w trakcie pracy okaże się, że chcesz aplikować o indywidualne zajęcia, pamiętaj, że lektorat zostanie przyznany na pozostałą liczbę godzin. Wymagane jest wypełnianie karty czasu pracy (załącznik 3).

ADAPTACJA MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH

Książki, które przekazujesz do adaptacji muszą być związane z procesem dydaktycznym lub prowadzonymi badaniami naukowymi. Pracownik Biura poinformuje Cię o terminach dostarczenia książek, limitach oraz przybliżonej dacie odbioru. Każdorazowo przed oddaniem książek sprawdź, czy znajdują się w spisie przetworzonych już materiałów dydaktycznych na aktualnej liście książek (załącznik nr 4) oraz w zbiorach Akademickiej Biblioteki Cyfrowej ABC. Po wykonaniu adaptacji materiały w wersji elektronicznej otrzymasz na adres mailowy. Następnie potwierdzisz czy adaptacja została właściwie wykonana.

AKADEMICKA BIBLIOTEKA CYFROWA

Zbiory udostępniane są wyłącznie osobom posiadającym orzeczony umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności z tytułu utraty wzroku albo innych niepełnosprawności uniemożliwiających korzystanie z tradycyjnych materiałów w zwykłym druku. Na stronie internetowej można zapoznać się z katalogiem zbiorów.

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE

W celu skorzystania z konsultacji skontaktuj się mailowo:  poradnia.psychologiczna@uwr.edu.pl

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej.

DOSTOSOWANIE PROCESU KSZTAŁCENIA

Jeśli potrzebujesz dostosowania procesu kształcenia, zapoznaj się z Zarządzeniem nr 215/2023 w sprawie dostosowania procesu rekrutacji, kształcenia studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami oraz szczególnymi potrzebami.

Pomimo, tego, że na studiach uzyskasz wsparcie, wymagania będą takie same jak dla wszystkich.

WAŻNE

Finansowaniu ze środków Funduszu wsparcia osób niepełnosprawnych nie podlega zakup indywidualnego sprzętu komputerowego, sprzętu do rehabilitacji leczniczo-medycznej, przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych, leków, usług rehabilitacji medycznej i leczniczej, wyjazdów integracyjnych i towarzyskich.

Projekt „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego 2018-2022” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego

NEWSLETTER
E-mail