
Uniwersytet Wrocławski wśród najsilniejszych marek w Polsce!
Jak wynika z raportu Top Marka 2024 magazynu „Press” Uniwersytet Wrocławski jest 8. najsilniejszą marką wśród polskich uczelni i 109. najsilniejszą marką w Polsce. Cieszy nas to, że jesteśmy widoczni i doceniani nie tylko w środowisku akademickim, ale również w mediach. Daje to naszej społeczności akademickiej poczucie, że nasze działania jakimi są prowadzenie i promowanie wysokiej jakości badań, edukacja i popularyzacja nauki, docierają do coraz większej liczby odbiorców.
Najsilniejszym brandem wśród uczelni wyższych jest Uniwersytet Warszawski, na drugim miejscu znalazł się Uniwersytet Jagielloński, a na trzecim Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Ranking Top Marka, organizowany jest od siedemnastu lat przez magazyn „Press” i agencję „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Jest to największe na polskim rynku badanie, obejmujące 500 najsilniejszych medialnie brandów w 50 branżach. Analizowane są w nim zarówno materiały z mediów tradycyjnych, jak i z Internetu i mediów społecznościowych, opublikowane od 1 lipca 2023 r. do 30 czerwca 2024 r.
Liczba medialnych doniesień nie jest jednak jedynym ani nawet najważniejszym kryterium branym pod uwagę przez analityków rankingu. O sile medialnej decyduje wskaźnik Impact, oparty o dane o zasięgu i zachowaniach odbiorców, co pozwala określić realną skalę oddziaływania informacji. Ważnym aspektem badania jest tzw. wskaźnik sentymentu, czyli wydźwięk – pozytywny lub negatywny – publikowanych informacji.
W tym roku jak piszą twórcy rankingu „najczęściej poruszane we wzmiankach o większości branż tematy to: polityka i jej wpływ na otoczenie, rozwój sztucznej inteligencji, zrównoważony rozwój i dbałość o środowisko naturalne oraz równość płci i prawa kobiet”.
Więcej informacji na stronie internetowej Top Marka.